۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۸۳۳۴۹
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

هدف ‌آمریکا از سردادن شعار تحریم ایجاد جو روانی است| دستگاه دیپلماسی فعال تر شود

نماینده خبرگان با اشاره به این که سر دادن شعار تحریم بیشتر جنبه روانی دارد، بر ضرورت مدیریت فضای مجازی تأکید کرد و از مسؤولان خواست تا با سهل انگاری، ندانم کاری و کم کاری در مسیر اهداف دشمن قرار نگیرند.
حجت الاسلام دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در رابطه با خودکفایی کشور گفت: اگر مسؤولان به این رهنمودها توجه کرده و بدان عمل کنند، در مواجهه با توطئه های دشمن به مشکلات کمتری برخورد می کنیم.

وی به تلاش آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: اگر مسؤولان ما در برابر این تلاش های آمریکا دست روی دست بگذارند بدیهی است که آمریکایی ها با توجه به دستگاه دیپلماسی فعالی که دارند، می توانند نظر مشتریان نفتی ما را عوض کنند؛ بنابراین دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی باید تدبیری بیاندیشد تا تلاش های آمریکا بی اثر شود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که رهبر معظم انقلاب همواره تأکید می کنند تا اقتصاد مملکت به نفت وابسته نباشد، عنوان کرد: متأسفانه دولت تا کنون نتوانسته است این مهم را تحقق بخشد، البته ناگفته نماند که گام هایی در این زمینه برداشته شده است اما دولت باید بیش از این تلاش کند و وابستگی اقتصاد و بودجه به نفت را به صفر برساند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: افزون بر همه این ها، نفت از سرمایه های بین نسلی است و ما نباید امروز به گونه ای از  این سرمایه استفاده کنیم که نسل های بعدی به خاک مذلت بنشینند، بر این اساس دولت باید در نظر داشته باشد که استفاده محض از نفت خام کار درستی نیست، بلکه باید از فراورده های نفتی استفاده کرده و عدالت بین نسلی را رعایت کنیم.

وی بر ضرورت توجه دولت نسبت به واردات و صادرات محصولات غیر نفتی تأکید کرد: به عنوان مثال مسأله دارو از مسائل مهم کشور است، زیرا کسانی که بیمار دارند حاضر می شوند همه دارایی خود را بفروشند تا عزیزشان سالم شود، بنابراین دولت نباید اجازه دهد بازار دارو به دست دلالان افتاده و سوء استفاده هایی صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به لزوم هماهنگی و هم افزایی قوای سه گانه عنوان کرد: مسؤولان باید با ناهنجاری ها به صورت قاطعانه برخورد کنند و اجازه ندهند برخی افراد از آشفته بازار اقصاد سوء استفاده کرده و احساسات و عواطف مردم را به بازی بگیرند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که سر دادن شعار تحریم از سوی آمریکا بیشتر جنبه روانی دارد، مطرح کرد: دولت باید با کمک قوه قضائیه فضای مجازی را به طور کلی مدیریت و کنترل کرده و با تصمیمات مصلحت اندیشان مملکت همراهی کند؛ در حال حاضر دشمن از طریق فضای مجازی در تلگرام سعی می کند تا به نارضایتی های اجتماعی دامن زده و آشوب ایجاد کند و نکته قابل توجه این که ایجاد جنگ روانی ناشی از سر دادن شعار تحریم نیز از طریق همین تلگرام صورت می گیرد.

وی با بیان این که دولت باید بسیار دلسوزانه و خیرخواهانه برای مسأله فضای مجازی تدبیرهای مؤثر بیاندیشد، افزود: هم اکنون مشاهده می کنیم که جنبه روانی تحریم ها بسیار بیشتر از جنبه واقعی تحریم ها در حال اثرگذاری است و این موضوع می طلبد تا دولت و قوه قضائیه به این مسأله ورود پیدا کرده و به شدت برخورد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز تأکید کرد: اگر مسأله  فضای مجازی مدیریت نشود، آسیب های فراوانی متوجه جامعه خواهد شد و برای انقلاب اسلامی و مردم هزینه ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که سوء مدیریت ها باید اصلاح شود، گفت: مسؤولان نباید با سهل انگاری، ندانم کاری و کم کاری در مسیر اهداف دشمن قرار گیرند و به آرمان های انقلاب اسلامی جفا کنند./841/

ارسال نظرات